gruppetrening

Gruppetrening er både et morsomt og effektivt alternativ til tradisjonell trening med apparater, enten du føler at motivasjonen svikter, eller du bare ønsker variasjon i treningen.

Vi tilbyr et bredt utvalg av gruppetimer innen Kondisjon, Styrke, Sykkel, Yoga og Pilates. De fleste timene passer både nybegynnere og godt trente, men vi har også timer tilpasset ulike nivå. Våre instruktører gir alltid hundre prosent av seg selv for at du skal få en god treningsopplevelse! 

Gruppetrening er kun tilgjengelig på Expressgym Sellebakk, men medlemmer med Expressgym Råde som primærsenter er også hjertelig velkommen.

For å delta på gruppetimer trenger man “Tillegg for gruppetrening” aktivert på medlemskapet. Dette kan enkelt legges til på Min side.

gruppetrening5

Timebeskrivelser

Cardio

Puls 1 (50)
Her får du en fin blanding av aerobic og danseinspirerte trinn u/hopp. Tren opp din kondisjon til tøff musikk med rytmer. Middels intensitet. Bli med på noe morsomt. Nivå 1

Combat (50)
Meget effektiv og tøff kondisjonstime inspirert av kampsport. Her bruker vi ulike teknikker som slag og spark til fengende musikk. Ingen nærkontakt og du trenger ingen erfaring fra kampsport. Trevor motiverer deg og sørger for at du får en skikkelig energiboost. Anbefales!

Puls 2 (25)
Denne timen er fylt med masse god energi. Inneholder aerobic og danseinspirerte trinn til tøff musikk med rytmer. Middels til høy intensitet. Her svetter vi og har det gøy! Nivå 2.

Vis alle Sjul alle

Cycling

Effektiv kondisjons- og forbrenningstrening med motiverende instruktører som får deg til å yte det lille ekstra. Motstanden justeres individuelt på hver sykkel, slik at timen er ypperlig enten du er nybegynner eller har planer om å delta på Birken.

Sykkel 2 (45)
Dette er en sykkel time basert på de som har syklet litt tidligere,men det går helt fint å være med selv om du er nybegynner. Intensiteten er relativ høyere enn sykkel 1,men kan godt justeres manuelt. Her får du muligheten til å utfordre deg selv!

Morgensykkel (45)
En sykkeltime for morgenfugler. Vi starter dagen på sykkel i 45 min der du selv velger tempo. Ønsker du en rolig økt eller ønsker du å utfordre deg selv? Uansett; en deilig start på fredagen!

Sykkel Intervall (45)
Dette er en intervallbasert spinningtime med fokus på å forbedre kondisjonen. Vi skifter mellom intervalldrag og aktive pauser, slik at du har mulighet til å jobbe med høy intensitet i arbeidsperiodene. Du bestemmer selv belastning og hastighet. Timen passer for alle. Nivå 1.

Spinn (50)
Dette er en sykkeltime for deg som vil utfordre kroppen til å holde en intensitet over tid uten intervaller. Her kan pulsen variere gjennom programmet Effektiv sykling som passer for de fleste.

Vis alle Sjul alle

Strength

TRX 2 (50)
Grunnprinsippet for å trene med slynger er å arbeide i vektbærende øvelser med et ustabilt underlag, i dette tilfellet regulerbare slynger. Du kan dermed regulere tyngden på alle øvelser ved å variere kroppens vinkel mot underlaget slik at øvelsen blir lettere eller tyngre. Fordeler er økt aktivisering av støttemuskulatur, økt muskulær stabilitet i hele kroppen og en høyere grad av funksjonell styrke. Her bør du ha trente trx tidligere. Nivå 2.

Sterk med stang (50)
Utholdende styrketrening med vektstang til koreografert og motiverende musikk. Her jobber vi med baseøvelser av de store muskelgruppene. Passer for deg som har trent styrke tidligere. Er du nybegynner på denne timen starter du med lette vekter og fokuserer på riktig teknikk. Instruktøren veileder deg godt og trygt gjennom denne høy intensitets økten.

Mage-rumpe-lår (45)
Velkommen til en enkel Mage, rumpe og lår-time med strikker og egen kroppsvekt.

Vis alle Sjul alle

Cardio & Strength

Basisball RAW (45)
Basisball RAW er en basistime med fokus på funksjonelle styrkeøvelser med råskap. Timen utfordrer deg på flere plan gjennom sammensatte og utfordrende styrkeøvelser. Vi trigger styrke ,kraft,kondisjon og koordinasjonen i et relativt høyt tempo. Godt egnet for deg som har trent tidligere. Du kan velge mellom 5,6 eller 8 kg på basisballen. Er du ny på denne timen,ta det roligere og fokuser på riktig teknikk.

Synrgy (45) i studio
Funksjonell Crossfit trening hvor vi jobber både med kondisjon og styrke i og rundt Synrgy området i studio. Dette er intervall trening på sitt beste. 30 sek arbeidstid/15 sek hvile x 4 serier pr.øvelse. 10 stasjoner totalt. Kom ferdig oppvarmet til timen da vi starter direkte på øvelsene.

Puls Core (50)
En energisk puls time med aerobic og danseinspirerte trinn. Middels til høy intensitet i kondisjonsdelen. Avsluttes med 15-20 min styrke for kjernemuskulaturen. Vi bruker stort sett minibands (strikker) i styrkedelen. Nivå 2.

BOOTCAMP (50)
Velkommen til BOOTCAMP-innetrening! Motiverende musikk, tøff, men morsom time! Timen består av ulike intervall-bolker med hovedfokus på kondisjon og styrke. Passer for alle. Man velger intensitet selv.

Escape Fitness i studio ( 55)
Escape Your Limits. Bli med Trevor på en litt annerledes sirkeltrening. Han pusher deg igjennom ulike funksjonelle øvelser i studio. Bestemte arbeid og hvilepauser. Godt å komme litt utenfor komfort sonen.

Cardio Step intervall (45)
Dette er en effektiv og energisk kondisjonstime som inneholder enkle trinn på step, med og uten hopp. Timen er delt inn i flere korte arbeidsperioder der målet er å komme høyt opp i puls. Hver arbeidsperiode etterfølges av en aktiv pause der vi jobber med enkle styrkeøvelser for hele kroppen. Vi jobber sang for sang under hele timen. Tøff og morsom kondisjonstrening! Nivå 1.

BeFit -PT liten gruppe – Drop In
BeFIt 20+10-programmet gjør deg sterk og veltrent på en drøy halv time. 20 minutters styrketrening trener alle de viktigste musklene før du øker forbrenningen de siste 10 minuttene. 5-10 min nedtrapping/stretching. Kom ferdig oppvarmet til timen!!! Alt gjøres i eget tempo og ut i fra egne forutsetninger slik at alle oppnår mestringsfølelse. Max 10 personer Ta kontakt med PT Linda Dias for påmelding ( 92244249)

Challenge (55)
Ønsker du å pushe dine egne grenser til det ytterste, må du få med deg denne Challengen! Vi bruker for det meste egen kroppsvekt men også vekter for de som ønsker det. I kjent Funkygine- stil vil Renate få deg til å yte maks. PS! Kom ferdig oppvarmet til timen. JUST DO IT!

Vis alle Sjul alle

Mind & Body

Ashtanga Yoga (60)
Ashtanga Yoga (nybegynnernivå) er en dynamisk yogaform og beskrives ofte som en av de mest fysisk krevende yogaformene. Typisk for Ashtanga er at man urfordrer et visst antall posisjoner i en gitt orden hvor pust og bevegelse synkroniseres i en flyt, også kalt vinjasa. I Ashtanga yoga forenes pust, bevegelsene og meditasjon. Det er en utmerket form for trening som gir økt ktoppsbevissthet, løser opp spenninger, gir økt styrke, smidighet, balanse, energi og et rolig sinn. Det helhetlige perspektivet og dens positive effekt har gjort Ashtanga yoga veldig populært de siste årene.

Stretching & Mobilitet (25)
Stretching er bra for alle! Denne form for bevegelighetstrening vil gjøre oss mer fleksible og bindevevet blir noe forsterket til å tåle ytterligere mer belastning. Tøyning vil kunne forebygge skader og gi oss en bedre holdning. Det vil hjelpe oss å få bedre teknikk i spesielt løfteøvelser og øvelser generelt. Rett og slett medisin for kroppen. Kom ferdig oppvarmet, siden vi går direkte inn i stretchingen. Vi holder øvelsene i lengre perioder eller gjentar øvelsene flere ganger. Tålmodighet er stikkordet.

Pilates (60)
Pilates utføres med rolige og skånsomme øvelser som gjøres på en bestemt måte. Du er hele tiden i bevegelse og stopper ikke opp i statiske posisjoner. Alt skjer i takt med rolig innpust og utpust. Støttemuskulaturen din bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.

Vis alle Sjul alle